Radionica Uključivanje učenika/ca migrantskog porijekla u odgojno-obrazovni sustav održana je u Zagrebu 3. prosinca 2025. godine u organizaciji Foruma za slobodu odgoja uz podršku Zaklade Friedrich Ebert.
Na radionicu sam se prijavila ispunjavanjem prijavnice kroz koju se tražio kratki opis vlastite prakse rada s učenicima migrantskog podrijetla. S obzirom kako sam do sada radila s dva učenika migrantskog podrijetla, dva inojezična učenika kojima je hrvatski jezik ini, prijavila sam primjer vlastite prakse, organizaciju praćenja napretka kod učenika kroz digitalni alat, virtualnu ploču Miro. Nakon slanja prijave zaprimila sam obavijest da sam, temeljem ranijeg iskustva u poučavanju inojezičnih učenika i razvijenih strategija inkluzivnoga rada, odabrana kao jedna od sudionica.
Program radionice bio je osmišljen kao prostor za razmjenu iskustava i primjera dobre prakse kod nastavnika osnovnih i srednjih škola. Poseban naglasak stavljen je na izazove i mogućnosti uključivanja učenika migrantskog porijekla u odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, izgradnju poticajne i sigurne školske klime te razvijanje učinkovitih metoda podrške učenicima izbjeglicama i migrantima, neovisno o njihovu pravnom statusu ili razlogu migracije.
Stečena znanja, primjeri uspješnih modela rada te profesionalni kontakti ostvareni tijekom radionice bit će mi od velike koristi u daljnjem unapređenju inkluzivne prakse i podrške inojezičnim učenicima u našoj školi.
Mirna Glavan Grbeš, prof.


