Datum objave: 8. ožujka 2024.

UPORABA FILMOVA U NASTAVI ENGLESKOG JEZIKA

Uporaba filmova na nastavi engleskog jezika može biti vrlo učinkovita metoda učenja jer potiče razvoj različitih jezičnih vještina, poput slušanja, govorenja, čitanja i pisanja te uvodi učenike u autentičan jezik i kulturu. Filmovi također čine nastavu
zanimljivijom i motiviraju učenike da se uključe u proces učenja. Evo kako možete koristiti filmove u nastavi engleskog jezika:

  1. Razvoj slušnih vještina
       Cilj: Poboljšati razumijevanje izvornih govornika engleskog jezika.
       Tijekom gledanja filma učenici se mogu fokusirati na slušanje različitih dijalekata, izgovora i brzine govora. Možete prikazati isječke iz filmova kako biste učenike naučili kako prepoznati i razumjeti različite naglaske, kao što su britanski, američki ili australski.
       Za učenike početnike možete koristiti filmove s titlovima kako bi lakše pratili, dok za napredne učenike možete postepeno uklanjati titlove.
  2. Povezivanje filma i kulture
       Cilj: Upoznati učenike s kulturom, običajima i načinom života u zemljama engleskog govornog područja.
        Filmovi su izvrstan način da učenici nauče o kulturi zemalja gdje se govori engleski jezik. Učenici mogu analizirati kulturne elemente poput načina ponašanja, običaja, blagdana i drugih specifičnih aspekata svakodnevnog života.
       Gledanje filmova poput Pride and Prejudice za razumijevanje britanske povijesti i kulture ili filma Forrest Gump za proučavanje američke povijesti.
  3. Razvoj vokabulara
       Cilj: Proširiti leksički fond učenika kroz autentičan jezik.
       Tijekom gledanja filma učenici mogu bilježiti nove riječi i izraze koje čuju, a nakon filma možete zajedno s razredom raspraviti o značenju tih riječi. Možete pripremiti i radne listove s ključnim riječima ili frazama iz filma.
       Gledanje filma The Devil Wears Prada može učenike upoznati s vokabularom vezanim uz modu i poslovno okruženje.
  4. Diskusija o temama iz filma
       Cilj: Razvijati vještine govorenja i argumentacije.
       Nakon gledanja filma ili isječka, organizirajte raspravu o glavnim temama filma, likovima, njihovim odlukama i porukama koje film šalje. Učenici mogu raditi u grupama ili parovima i dijeliti svoja mišljenja o određenim temama.
        Nakon gledanja filma, npr. Dead Poets Society, učenici mogu raspravljati o važnosti individualnosti, slobodnog mišljenja i obrazovanja.
  5. Pisanje recenzije ili eseja
       Cilj: Vježbati pisanje kroz kritičku analizu filma.
        Nakon gledanja filma, zamolite učenike da napišu recenziju filma ili esej o određenim aspektima poput radnje, likova, poruka ili tehničkih elemenata poput režije i kamere. Ovo pomaže učenicima da izraze svoje mišljenje i kritički razmišljaju o sadržaju. Neka učenici napišu recenziju filma , npr. The Pursuit of Happyness, analizirajući glavne poruke o ustrajnosti i uspjehu.
  6. Vježbanje razgovornih vještina kroz scene iz filma
       Cilj: Razviti govor i fluentnost kroz igru uloga.
       Odaberite scene iz filma i zamolite učenike da ih odglume pred razredom. Ova aktivnost omogućuje učenicima da vježbaju izgovor, intonaciju i neverbalnu komunikaciju. Učenici mogu odglumiti scene iz filma, npr. Harry Potter i koristiti dijaloge iz filma kako bi uvježbali određene fraze ili naglaske.
  7. Radne bilježnice s pitanjima o filmu
       Cilj: Potaknuti aktivno gledanje i razumijevanje sadržaja filma.
       Pripremite radne bilježnice s pitanjima o radnji, likovima, motivima ili dijalozima iz filma koje učenici trebaju ispuniti tijekom ili nakon gledanja. Pitanja mogu biti usmjerena na detalje radnje, dijaloge ili poruke filma. Nakon gledanja filma, npr. The Lion King, možete postaviti pitanja o simbolici filma, razvoju likova i lekcijama koje se mogu izvući iz priče.
  8. Podjela učenika u grupe i analiza likova
       Cilj: Razviti analitičke vještine i timski rad.
    Podijelite učenike u grupe, a svakoj grupi dodijelite jednog lika iz filma za analizu. Grupe zatim prezentiraju svoj lik, govoreći o njegovim osobinama, motivacijama i razvoju kroz film. Ova aktivnost potiče učenike na dublje razumijevanje likova i njihovih uloga u priči.    Primjer: Nakon gledanja filma The Great Gatsby, učenici mogu analizirati likove
    poput Gatsbya, Daisy i Nicka.
  9. Kviz o filmu
       Cilj: Provjeriti razumijevanje sadržaja filma na zabavan način.
       Nakon gledanja filma, organizirajte kviz s pitanjima vezanim uz radnju, likove i dijaloge iz filma. Učenici mogu sudjelovati u timovima, a kviz može biti u formi natjecanja, što povećava motivaciju. Primjer: Organizirajte kviz nakon filma The Hunger Games, s pitanjima poput: Koje su glavne vještine Katniss? ili Što simbolizira troprsti pozdrav?.

Zaključak:
Filmovi su vrijedan alat u nastavi engleskog jezika jer nude autentične jezične uzorke i bogatstvo kulturnih informacija. Korištenjem filmova u nastavi, učitelji mogu potaknuti učenike na aktivno učenje, razvijanje jezičnih vještina, ali i promišljanje o
društvenim temama. Prilagodite filmove dobi, jezičnoj razini i interesima učenika kako biste postigli najbolje rezultate.

Autor: Vesna Kolarić, prof.

Pročitajte još

Posjet vulkanizeru Tip Top u Belom Manastiru

Posjet vulkanizeru Tip Top u Belom Manastiru

Dana 13. studenog 2024. godine učenici 3.R razreda Tehničar cestovnog prometa u pratnji nastavnika Gorana Topalovića posjetili su obrt za vulkanizerske usluge TIP TOP u Belom Manastiru. Vulkanizer g. Dedić upoznao je učenike s postupkom izmjene kotača, zamjenom guma,...

Digitalna pismenost i kibernetička sigurnost

Digitalna pismenost i kibernetička sigurnost

U listopadu, povodom obilježavanja Europskog mjeseca kibernetičke sigurnosti, učenici prvog razreda zanimanja tehničar za računalstvo aktivno su se uključili u niz aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti informacijske sigurnosti. S obzirom na sve veći broj...

Skip to content